Uwaga! Reklama dla dzieci

Statystyki

Wpływ reklam na dzieci zaczyna się wcześniej, niż możesz sobie z tego zdawać sprawę.

Za: FocusOnTheFamily.com

  • Zgodnie z danymi przekazanymi przez Center for a New American Dream dzieci zaczynają rozpoznawać firmowe znaki w wieku przed szkolnym. Sześciomiesięczne dzieci potrafią obejmować wzrokiem loga i maskotki. Lojalność względem znaku firmowego zaczyna się już w wieku 2 lat. Przeciętny 3 latek rozpoznaje 100 różnych znaków firmowych.
  •  Maluchy nie potrafią odróżnić reklamy od telewizyjnego show, podobnie ma się sprawa z bajkami i zagadkami w przeciwieństwie do ogłoszeń reklamowych.
  •  Dopiero powyżej 8 roku życia dzieci zaczynają zdawać sobie sprawę z tego, że reklamy mogą nie być godne zaufania czy oszukiwać.
  •  W miarę jak dzieci oglądają ogromne ilości reklam, uczą się cenić materialne posiadanie. Gdy rosną dalej ten materializm może mieć wpływ na niezadowolenie, nieszczęśliwe relacje oraz nadużycie narkotyków czy alkoholu.
  •  W roku 2000 wydano w Ameryce 2 miliardy dolarów na reklamy skierowane do dzieci. Do roku 2008 ta liczba wzrosła do 15 miliardów 1).
  • Jedna trzecia małych dzieci posiada telewizory w swoich sypialniach, podobnie jak 2/3 dzieci przed 10 rokiem życia i nastolatków 2).
  • W pewnym badaniu przeprowadzonym pośród 1000 amerykańskich rodzin badacze okryli, że 40% dzieci w wieku 3 miesięcy i 90% w wieku 2 lat oraz młodszych regularnie ogląda telewizję, DVD czy wideo 3).
  • Dzieci mają ogromny wpływ na sposób wydawania pieniędzy przez rodziców. W 2008 roku domostwa były skłonne wydać online do 2 miliardów na zabawki dla dzieci, to jest 172$ na domostwo 4).
  • Jak twierdzą reklamodawcy dzieci poniżej 3 roku życia reprezentują 20 miliardowy rynek 5) .

– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

1)   W. Greg Rybert, Sen. „Don’t Hold Children Hostage to Ads,”*Island Packet, Opinion (March 2, 2008). Campaign for a Commercial Free Childhood, accessed March 20, 2008.

2)   Todd Huffman, M.D., „Turning Kids’ Minds Off Consumersism,”*Op-Ed News.com (February 26, 2006). Campaign for a Commercial Free Childhood, accessed March 27, 2008.

3)   Sheyrl Ubelacker, „TV May Harm Toddlers’ Brain Development,”*Canadian Press (May 8, 2007). Campaign for a Commercial Free Childhood, accessed March 27, 2008.

4)   Adam Leech, „Smart Toys Teach Without Kids Knowing It,”*Seacoast Online (December 23, 2007). Campaign for a Commercial Free Childhood, accessed March 27, 2008.

5)   Jason DeRusha, „How Many Brands Do Young Children Recognize?”*WCCO.com (May 14, 2007). Campaign for a Commercial Free Childhood, accessed March 27, 2008.

сайта

[Głosów:1    Średnia:1/5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.