ANS – Prześladowania w Indonezji


ASSIST News Service (ANS) –
PO Box 609, Lake Forest, CA 92609-0609 USA

Visit our web site at:
www.assistnews.net

— E-mail:

danjuma1@aol.com


Piątek, 7 grudnia 2007
Indonesia: od wschodu do zachodu chrześcijanie są pod presją
wezwanie do modlitwy o kościół w Indoniezji


Elizabeth Kendal World Evangelical Alliance Religious Liberty Commission (WEA RLC) specjalnie dla ASSIST News Service.


AUSTRALIA (ANS)
– Indonezja jest najliczniejszym muzułmańskim narodem. O ile indonezyjscy muzułmanie tradycyjnie byli nominalni, kulturowi o tyle postępowy, islamski fundamentalizm rozrasta się sponsorowany przez ostatnie dziesięciolecia przez zagraniczne państwa i pan-islamskie organizacje.
Od wschodu do zachodu chrześcijanie znajdują się pod coraz silniejsza presją.


ACEH
: po długiej separatystycznej wojnie o niezależność, islamscy i nacjonalistyczni partyzanci z prowincji Acech na Sumatrze zdobyli autonomię wraz z prawem zastosowania prawa szariach, pomimo że większość mieszkańców Aceh nie chciała tego. Obecnie urzędnicy departamentu turystycznego proponują otwarcie kraju na turystykę szariach. Jego szef, Cipta Hunai, zapowiedział: „Zapraszamy międzynarodowych turystów do odwiedzin Aceh, aby zobaczyć w jaki sposób islamska społeczność żyje i jak islamskie prawo szariach jest stosowane”. Hunai utrzymuje, że prawo szaria generuje pokojowe i bezpieczne społeczeństwo, a turystyka nie będzie zakłócana z powodu publicznego wymierzania kar cielesnych (chłosty), które, jak wyjaśnia, są 'wykonywane, aby korygować muzułman, którzy popełnili błędy”. Życie jest tutaj szczególnie ciężkie dla chrześcijan. Kościoły są równane z ziemią a pastorzy napadani.
Muzułmańscy fundamentaliści ciężko pracują nad tym, aby rozwijały się ich islamskie plany i udaremniać usiłowania modernistycznych sił.


JAVA:
W lipcu 2005 roku wiodący indonezyjscy duchowni narzekali na to, że chrześcijaństwo robi sobie „niepokojący dostęp” i że chrześcijańscy kaznodzieje nawracali muzułman w 'alarmującym stopniu’, podczas gdy „przeszkadzał najbardziej” 'fenomen’ budowania kościołów. Na Zachodniej Jawie muzułmańscy fundamentaliści zwalczali to przez eskalację i intensyfikację zastraszania i prześladowania pastorów, ewangelistów i kościołów. Grupy zebrane w Anty Apostatyczny Alianse wymusiły zamknięcie wielu kościołów. Compass Direct przekazuje, że 21 listopada wojownicy należący do Islamic Defender Forces (FPI – Islamskie Siły Obrony) zaatakowali i spustoszyli dom Bdeali Hulu w Tangerang, pastora Jakarta Christian Baptist Church (Baptystycznego Kościoła Chrześcijan Dżakarty). Lokalne władze, zajęły się tą kryminalną sprawą w taki sposób, że poproszono pastora Hulu, aby na pewien czas opuścił ten region.


W piątek 23 listopada muzułmańscy protestanci wykrzykując „A’Allahu Akbar’ (bóg jest wielki) maszerowali z meczetu Al Maulana do liczącego 4000 członków zarejestrowanego katolickiego kościoła Damai Kristus (Pokój Chrystusowy) w Kampung Duri. Żądali zamknięcia kościoła i usunięcia chrześcijańskich symboli. Przywódcy kościoła nie zgodzili się na to, w związku z czym muzułmanie zwrócili się z listem do władz obszaru Tambora, domagając się, aby ten kościół zaprzestał swojej działalności.


PAPUA:
Transmigracje Jawajczyków do tradycyjnie chrześcijańskich wschodnich obszarów wywołały napięcia, gdy muzułmańscy migranci i rdzenni chrześcijanie zaczęli konkurować o ziemię, zasoby i kontrolę. Ta sytuacja najgorzej wygląda na Papui, gdzie muzułmańscy, indo-malajscy trans migranci są zarówno religijnie jak i rasowo odmienni od chrześcijańskiej papuaskiej większości, uważających wcielenie ich do Indonezji w 1963 roku jako akt ogromniej niesprawiedliwości. Pomimo, że indonezyjski rząd utrzymuje Papuę w zamknięciu, udzielono zgody amerykańskiego kongresmenowi Partii Demokratycznej, Eni Faleomavaega, zgodę na wizytę w drodze na Bali, 26/27 listopada. Niemniej władze zrobiły również wszystko, co w ich mocy, aby kongresmen nie spotkał się ani nie rozmawiał żadnym Papuasem. Systematyczna islamizacja i powolne ludobójstwo stale wzrastają – ludobójstwo chrześcijan porzuconych przez Zachód przez wzgląd na zasoby naturalne znajdujące się na tej ziemi.


PROSIMY, ABY MODLIĆ SIĘ O


  • prezydent Susilo Bambang Yudhoyono, aby Bóg „podniósł swoją prawicę”, aby pokonać wrogie, wojujące i przeciwne chrześcijaństwu siły, pozbawić islamskich fundamentalistów ich wpływów, oraz aby zostały otwarte drzwi, złamane bariery, zniszczone przeszkody (Iz. 45:1-8) na rzecz Kościoła, narodu i chwały Bożego imienia. Módlcie się również o Irwandi Yusuf, wybranego, postępowego gubernatora autonomicznej Aceh.


  • aby Bóg dał chrześcijańskich przywódców w całej Indonezji – od Aceh, przez Sumatrę, Jawę, aż po Sulawesi, Maluku i najbardziej odległe wschodnie obszary Papui – o wylanie w obfitości „o Ducha mądrości” (Ef. 1:17) pośród delikatnej sytuacji tam, gdzie Bóg potrzebuje mądrych pasterzy.


  • aby Bóg błogosławił wszystkich chrześcijan w Indonezji, w szczególności tych, którzy obecnie przeżywają upokorzenie i prześladowania głębokim, budującym i inspirującym przekonaniem o wiecznej Bożej obecności i niezawodnej miłości Jego (Rzm. 8:38,39). A w jego [Jezusa] Imieniu, wyspy pokładać będą nadzieję (Iz. 42:4 NIV).


– – – – – – – – – –

Elizabeth Kendal jest dyrektorem i dziennikarzem World Evangelical Alliance Religious Liberty Commission (WEA RLC)

http://www.WorldEvangelicalAlliance.com


Z Elizabeth można skontaktować się przez e-mail: rl-research @ crossnet.org.au.
продвижение

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.