Codzienne rozważania_23.09.2012

A miasto nie potrzebuje ani słońca ani księżyca, aby mu świeciły; oświetla je bowiem chwała Boża, a lampą jego jest Baranek” (Obj. 21:23).

Światło nie jest sprawą umysłu; tzn. chodzi o to, że nie zależy od zgromadzonej wiedzy – to nie jest światłem. Można znać ogromne ilość doktryn i prawdy, i nigdy nie być człowiekiem wybitnym, doświadczonym w cierpieniu. Jak doszliście, dzieci Boże, do wiedzy o Panu, którą teraz macie, do prawdziwego poznania Pana, które jest tak drogocenne dla nas, co znaczy tak wiele i co sprawia, że jesteście w tej mierze wartościowi dla innych? Stało się to przez cierpienie, przez tą trudną drogę, którą prowadzi was Pan; przez pracę krzyża, którą On wyrył w was. „Baranek jest lampą jego” – cierpienie prowadzi do poznania, do światła, do zrozumienia. Jest to jedyna droga. Ci ludzie, którzy znajdą się na końcu czasów, będą na dobre w prawdziwym i cudownym objawieniu, które otrzymali przez swoją społeczność w Chrystusie w Jego cierpieniach. To bardzo prawdziwe. Z jednego punktu widzenia nie jest to pocieszające, lecz jest to prawdziwe i powinno nam pomóc zdać sobie sprawę z tego, że: Pan, pracując nad nami w taki sposób, w jaki to robi, przez cierpienia, które na was dopuszcza, tak naprawdę stara się o nasze wykształcenie, abyśmy poznali Jego Samego, co może stać się tylko w ten jeden sposób, i co jest indywidualnym rodzajem poznania o ogromnej wartości dla nas samych jak i dla innych. Nie nauczymy się tego w żaden inny sposób. To jest Baranek, Baranek jako zasada – droga cierpienia i ofiary, opróżnienia samego siebie – które prowadzą nas do poznania Pana. „Baranek jest tam lampą„; i, podobnie jak jest głębsza śmierć ku pełniejszemu życiu, tak często może być głębsza ciemność ku pełniejszemu światłu.

Wydaje się, że Pan prowadzi nas w taki sposób, że jesteśmy coraz mniej w stanie pojmować Go w naturalny sposób. On pozbawia nas całkowicie naszych naturalnych zdolności i wprowadza ponad te umiejętności do naturalnego interpretowania Go. Po prostu nie wiemy, co Pan robi i dlaczego robi to, co robi, a jednak w taki właśnie sposób dochodzimy do prawdziwego rodzaju wewnętrznego poznania Jego Samego. Może nie dać się to wyjaśnić komukolwiek słowami, lecz my wiemy, inni wiedzą, i to jest coś potężnego, wspaniała moc poznania. Jest to światło przez Krzyża.

By T. Austin-Sparks from: Followers of the Lamb – Chapter 5

_________________________________________________________________
22 września | 24 września

Posty Open Windows zostały wybrane z dzieł T. Austin-Sparksa. W niektórych przypadkach są to skróty. Wstępne wersety i towarzyszące biblijne cytaty zostały wybrane przez redaktorów witryny Austin-Sparks.net i nie zawsze występują w oryginalnym tekście. Zachęcamy do przekazywania, drukowania i dzielenia się tym przesłaniem z innymi. T.Austin-Spraks chciał, aby to co zostało otrzymane za darmo, było darmo dawane, jego przesłanie nie posiada praw autorskich. Tak więc prosimy, jeśli zdecydujesz się dzielić tym z innymi, uszanuj jego wolę i oferuje je za darmo, bez żadnych opłat i wolne od praw autorskich.

продвижение

Wizja dla Izraela_21.09.2012

AKTUALNOŚCI Z JERUZALEMU

 Informacje i intencje do modlitwy za służbę Składu Józefa i za Izrael

źRóDŁO: Vision für Israel e.V. ·Tel. 0049-89-566 595·Fax 0049-089-5464 5964

e-mail: info@wizjadlaizraela.org · w sieci: visionfuerisrael.org

Piątek, 21 września 2012

On niezachwianie przyniesie Prawo. Nie zniechęci się ani nie załamie, aż utrwali Prawo na ziemi, a Jego pouczenia wyczekują wyspy“ – Izajasz 42,3-4

SZANA TOWA – SZCZĘŚLIWEGO NOWEGO ROKU – Tego życzyli sobie Żydzi na całym świecie w miniony poniedziałek, w żydowski Nowy Rok, który jak wszystkie święta żydowskie rozpoczął się wieczorem o zachodzie słońca. Te życzenia przekazujemy też Wam. Oby to był rok słodki, zdrowy i pełen sukcesów dla Was i dla Waszych rodzin.

SUKKOT – Będziecie od 2 do 4.10 w Izraelu na święcie Sukkot? Albo planujecie uczestnictwo na Święcie Namiotów w Londynie w Centrum Emmanuel od 19 do 20.10 albo też przyjedziecie na obie te okazje. My jesteśmy tam razem z Lance Lambertem, Malcolmem Heddingiem i Barry Segal. Przyjadą też tancerze z Sh’ma Kingdom Dancers i Moriah-Band. By się zgłosić i otrzymać informacje dzwoń do Londynu pod +44 (0) 1793-862121

ABBAS PROPONUJE ZAWIESIĆ POROZUMIENIE Z OSLO – Przewodniczący Autonomii tzw. „Palestyńskiej” (PA) Mahmud Abbas podczas posiedzenia z czołowymi ludźmi z PA zaproponował skreślić zapisy porozumienia z Oslo, również zawarte w nim umowy dotyczące gospodarki i bezpieczeństwa. Doniósł o tym wysoki członek Organizacji Wyzwolenia „Palestyny” (PLO). Członkowie komitetu wykonawczego mieli być różnych poglądów i przesunięto czas decyzji na następne posiedzenie. Wydaje się, że powodem tego odsunięcia w czasie były te części porozumienia z Oslo, które wiążą się z – dotąd napiętymi – stosunkami gospodarczymi obu stron (INN).

MITT ROMNEY KRYTYKUJE ROZWIĄZANIE DWÓCH PAŃSTW – Republikański kandydat na prezydenta USA Mitt Romney w opublikowanym we wtorek nagraniu wideo, pyta czy utworzenie państwa „palestyńskiego” na Zachodnim Brzegu Jordanu jest wykonalne. „W tej sprawie jestem za i przeciw jednocześnie”. Z jednej strony Arabowie nie są w ogóle zainteresowani pokojem i droga do pokoju jest praktycznie zamknięta. Romney stawia hipotezę, że jeśli Izraelczycy pozwolą Arabom zbudować państwo na Zachodnim Brzegu to będą mieli nierozwiązywalne problemy graniczne i bezpieczeństwa. Z Tel Avivu jest tylko 10 km do strefy zachodniego brzegu. Romney podniósł też często poruszaną przez Izraelczyków kwestię, mianowicie taką, że arabskie armie mogłyby odciąć to terytorium od reszty w kilka minut. Potem Romney pyta: „A co z lotniskiem?” Mówi, że Arabowie będą żądać pełnej kontroli nad swoimi granicami z dostępem do wszystkich miejsc, również dla sprzętu wojskowego. „I oczywiście Irańczycy przywiozą do tej strefy rakiety i inne uzbrojenie i zagrożą Izraelowi” – powiedział Romney i doszedł do wniosku, że Arabowie nadal będę marzyć o „zniszczeniu i usunięciu Izraela”. Dodał: „Istnieje nadzieja na jakąś stabilność, ale te nierozwiązane problemy pozostaną (Jerusalem Post).

Continue reading

Codzienne rozważania_22.09.2012

. . . wysłuchaj modlitwy twego sługi, którą ja zanoszę teraz do ciebie dniem i nocą za synów Izraela, sługi twoje, oraz wyznania grzechów synów izraelskich, którymi zgrzeszyliśmy wobec ciebie” (Neh. 1:6).

Jedną rzeczą jest, umiłowani, zdobyć pewnego rodzaju publiczną uwagę dla jakichś spraw i zacząć robić dużo hałasu wokół nich między ludźmi; reklamować, demonstrować i publicznie przemawiać, starać się i organizować, brać udział w sprawie samemu, czy przyłączać się do jakiejś sprawy, a następnie w robić z tej sprawy wielką rzecz; to jest jedno. W tym wszystkim może być dużo różnych elementów, które niewiele mają wspólnego z tym co jest istotne i konieczne z Pańskiego punktu widzenia. Jedną sprawą jest wejść do sprawy z zewnątrz i przyłączyć się do niej, podjąć ją i uczynić z niej dzieło życia, naszą życiową sprawę, a czymś zupełnie innym jest dla Pana włożyć w nasze serca, w tajemnicy i niemal ciężar niemal do zniesienia, który jest na Jego własnym sercu, a dla nas noszenie tego ciężaru przede wszyzstkim w tajemnicy, w obecności Bożej w naszych sercach w głębokiej, bolesnej modlitwie; czyś zupełnie innym jest przyjść do spraw Pańskich w taki sposób.

Mnóstwo ludzi można zainteresować jakąś sprawą; można ich pozyskać do tego, aby wzięli na siebie jakąś część pracy wymagającej pomocy, lecz zupełnie czymś innym jest mieć duchową społeczność z Bogiem, której skutkiem jest to, że Bóg wkłada swoje cierpienie w naszą duszę. Różnica jest tak, że w jednym przypadku ta sprawa jest czymś obiektywnym; przychodzimy i interesujemy się nią, podejmujemy, lecz jest dalko od nas. Pozyskuje nasze zainteresowanie, naszą energię, nasze zasoby, lecz jest dla nas czymś przedmiotowym. Jest jakąś częścią dzieła, ruchu, świadectwa w technicznym sensie tego słowa. Ta druga jest taka: przed Panem podejmujemy odpowiedzialność. Zauważyłeś „my” w 1 wersie 6 rozdziału? Nehemiasz jest częścią tego a to jest częścią jego. Zwróć na to uwagę, jak przez cały czas, zajmując się tą sprawą, używa zaimka „my”. Jest częścią tej całości, to jest, nie przyjął warunków, on nie jest odpowiedzialny za stan całości; z całą pewnością odżegnuje się od całości i ani na chwilę nie zgadza się z nią, a jednak jest w tym tak, jakby był odpowiedzialny, jakby Bóg złożył to wszystko u jego drzwi. Stało się to tak bliskie jego sercu, że on nie stoi tutaj, a sytaucja tam, lecz okazuje się, że jest jedno z nią. To jest mój własny ciężar, i bierze odpowiedzialność za to na swoje ramiona w modlitwie przed Bogiem, i modli się modlitwą zastępczą o tą sytuację.

By T. Austin-Sparks from: Nehemiah – A Living Message for God’s People Today – Part 2

_________________________________________________________________

21 września | 23 września

Posty Open Windows zostały wybrane z dzieł T. Austin-Sparksa. W niektórych przypadkach są to skróty. Wstępne wersety i towarzyszące biblijne cytaty zostały wybrane przez redaktorów witryny Austin-Sparks.net i nie zawsze występują w oryginalnym tekście. Zachęcamy do przekazywania, drukowania i dzielenia się tym przesłaniem z innymi. T.Austin-Spraks chciał, aby to co zostało otrzymane za darmo, było darmo dawane, jego przesłanie nie posiada praw autorskich. Tak więc prosimy, jeśli zdecydujesz się dzielić tym z innymi, uszanuj jego wolę i oferuje je za darmo, bez żadnych opłat i wolne od praw autorskich.

раскрутка

Znaj Słowo? _5

John Fenn

Rozważałem przez ostatnie tygodnie w jaki sposób możemy określić czy jakieś nauczanie jest prawdziwym i zrównoważonym Słowem Bożym. Sprawdzamy czy nauczanie jest „całą radą Bożą” zadając następujące pytania: Czy jest to spójne z charakterem Jezusa? Czy jest to spójne z życiem/zachowaniem Jezusa? Czy można znaleźć je gdzieś indziej, w 2,3 miejscach w Słowie? Czy jest rozumiane w kontekście oraz kulturze owych czasów?

Co natomiast zrobić, jeśli nie znajdujemy tego w Słowie?

Co zrobić, gdy przychodzi do nas ktoś i mówi: „Pan mi powiedział…” a to nie brzmi dobrze, a ty nie możesz się z tym nie zgodzić, ponieważ powiedziano: „Bóg powiedział”, wiesz jednak , że to nie ma sensu i nie było mądre, lecz ten ktoś nie jest otwarty na twoje zdanie – co zrobić? Co zrobić, jeśli ktoś mówi ci, że mu Bóg powiedział, że może rzucić pracę, ponieważ On się o niego zatroszczy? Co zrobić, gdy ktoś mówi, że Bóg mu powiedział, żeby nie brał już więcej leków, lecz nie widać żadnych zmian w stanie, a jasne jest, że ryzykuje swoim zdrowiem i życiem? Co zrobić, gdy ktoś mówi, że Bóg mu powiedział, żeby nie zabierał chorego dziecka do lekarza? A jeśli ktoś twierdzi, że Bóg powiedział mu, że pewna osoba będzie jej małżonkiem (jego małżonką)? Jeśli ktoś wierzy, że Bóg go uzdrowi, a równocześnie dalej poniewiera swoje ciało, co było główną przyczyną obecnego stanu, a jednak nie chce zmienić diety, tylu życia – ale w zasadzie „Bóg powiedział”, że nie musi tego robić, ponieważ On i tak go uzdrowi?

Continue reading

Codzienne rozważania_21.09.2012


A tak, jeśliście wzbudzeni z Chrystusem, tego co w górze szukajcie, gdzie siedzi Chrystus po prawicy Bożej„(Kol. 3:1).

Nasze życie modlitewne powinno być budowane na bazie niebios. Nie wystarczy tylko modlić się o ziemskie sprawy. Tak łatwo jest wstać rano i w pośpiechu wypowiedzieć kilka słów, prosząc Pana o błogosławieństwa nas samych i bliskich, o nasze ziemskie rzeczy na ten dzień, jakby to było wszystko, o co w tym życiu chodzi. Och, nie! Pan chciałby modlitw, które dotykają niebios, rzeczy duchowych, nie związanych z tym co tymczasowe, lecz z wiecznością: nie z tym światem, lecz z Jego wiecznością, z zamiarami niebios. Pan chciałby, abyśmy byli odłączeni od tego, co po prostu przemija. Jest miejsce na przynoszenie tych spraw Panu, lecz one muszą być podnoszone w związku z tym, co niebiańskie, a nie traktowane jako same w sobie. Krew sprawia, że wszystko jest niebiańskie, oddzielone od starego stworzenia. W naszych modlitwach zawiera się ogromna ilość starego stworzenia, jak: nasza wygoda, nasze uwolnienie od niewygodny i dyskomfortu, nasz ratunek od tego, co przynosi nam wielkie  problemy i dużo smutku. Takie są motywacje stojące za ogromną częścią naszych modlitw. „Panie, nie pozwól, aby stało się dziś coś złego, ponieważ złupi to nasze życie dziś!”

Przypuśćmy jednak, że Pan podniósłby nas przez smutek do czegoś całkowicie nowego, czy dalej zamierzmy modlić się w ten sposób? Nie, nasza modlitwa musi wtedy być taka: „Panie, dziś chcę tego, co najbardziej liczy się w duchowych wartości i jeśli to wymaga prób i przeciwności, nie proszę, abyś mnie nich uwolnił od nich”. Mówię: „Panie, jest moc, która mnie przeniesie i przez modlitwę łączę się z tą mocą, aby mnie przenosiła każdego dnia przez te próby, ponieważ znam ich znaczenie”. To jest modlitwa niebiańska, modlitwa z sercem umieszczonym w niebie.
A tak, jeśliście wzbudzeni z Chrystusem, tego co w górze szukajcie, gdzie siedzi Chrystus po prawicy Bożej; o tym, co w górze, myślcie, nie o tym, co na ziemi. Umarliście bowiem, a życie wasze jest ukryte wraz z Chrystusem w Bogu” (Kol. 3:1-3).
Nasze obywatelstwo jest w niebie„. Tak więc życie wierzącego ma być zgodne z interesami niebios a nasze modlitewne życie jest powiązane ze sprawami niebios.

By T. Austin-Sparks from: The Altar of Incense

_________________________________________________________________

20 września | 22 września

Posty Open Windows zostały wybrane z dzieł T. Austin-Sparksa. W niektórych przypadkach są to skróty. Wstępne wersety i towarzyszące biblijne cytaty zostały wybrane przez redaktorów witryny Austin-Sparks.net i nie zawsze występują w oryginalnym tekście. Zachęcamy do przekazywania, drukowania i dzielenia się tym przesłaniem z innymi. T.Austin-Spraks chciał, aby to co zostało otrzymane za darmo, było darmo dawane, jego przesłanie nie posiada praw autorskich. Tak więc prosimy, jeśli zdecydujesz się dzielić tym z innymi, uszanuj jego wolę i oferuje je za darmo, bez żadnych opłat i wolne od praw autorskich.

раскрутка

Dlaczego nie zgadzam się pastorem Terry Jonesem

(Dosł.: Why Terry Jones Doesn’t Speak for Me)

J. Lee Grady

Tłum: B.M.

Pastor z Florydy mówi, że wypełnia Bożą misję. Ale nie widzę w Biblii, żeby Bóg wzywał nas do plucia nienawiścią.

Niedawno spędzałem cichy sobotni wieczór z dwiema moimi córkami i ich mężami w sklepie z mrożonymi jogurtami w centrum Gainesville na Florydzie. Dobrze, że nie był to piątek, bo kontrowersyjny pastor Terry Jones, który był pośrednio związany z zeszłotygodniowymi gwałtownymi wybuchami na Bliskim Wschodzie, narobił zamieszania na rogu SE Second Avenue i SE First Street.

Członkowie maleńkiego kościoła Jonesa, Dove World Outreach Center, często używają megafonów, żeby powiedzieć pieszym, że idą do piekła. Ci zagniewani kaznodzieje uderzają w homoseksualistów, prezydenta Obamę, muzułmanów i wszystkich chrześcijan, którzy wierzą w tolerancję. Czasami klienci restauracji są zmuszeni opuścić swoje stoły tarasowe i uciec do środka przed ich niechcianymi słownymi biczami.

Continue reading

Codzienne rozważania_20.09.2012

Albowiem mowa o krzyżu jest głupstwem dla tych, którzy giną, natomiast dla nas, którzy dostępujemy zbawienia, jest mocą Bożą” (1Kor. 1:18).

Czy masz w swojej historii Krzyż? Czy jest w niej grób? Jeśli nie, to ciągle mieszkasz w cieniach. Możesz otrzymywać przebłyski i dotknięcia, lecz będą one płynne, przejściowe, takie, które przychodzą i odchodzą. Jeśli doświadczyłeś Krzyża i grobu, Duch Święty ma to, czego wymaga i jest to błogosławiona sposobność dla ciebie, aby zamieszkiwało w tobie zmartwychwstałe Życie, w którym wszystkie te wartości stają się dobre i wydobywają się jak z wewnątrz jak warkot. Czym jest nowe stworzenie? Wraz z nim pojawia się przede wszystkim cała nowa świadomość. Masz świadomość tego, że wszystko jest nowe i inne. Jest to nowa świadomość Pana. Żyjesz dla tych (dostrzegasz – przyp.tłum.) rzeczy, dla których nigdy wcześnie żywy nie byłeś, z jednej strony wszystko jest takie samo, a z drugiej całkowicie inne. W jakiś sposób przenosisz się do tego samego otoczenia, dotykasz tych samych ludzi, lecz wszystko jest nowe. Jest nowa świadomość. Wszystko stało się inne…

Nie tylko świadomość jest nowa, lecz również mamy nowe możliwości. Duch Święty daje takie możliwości, których nikt z nas nie ma z natury. W naturze możemy być bardzo ograniczeni, lecz przez namaszczenie Ducha Świętego, możemy mieć takie umiejętności, których najlepsi mężczyźni i kobiety tego świata, nie mający Ducha, nie mają. Dziecko Boże, w którym prawdziwie zamieszkuje Duch posiada takie możliwości, których nikt inny nie ma. Właśnie to tchnienie niesie ze sobą takie możliwości. Zanim Bóg tchnął w nozdrza Adama nie miał on żadnych umiejętności, które były przewidziane dla niego, lecz z chwilą gdy stał się duszą żyjącą dzięki Bożemu tchnieniu, mógł poznawać, wykonywać i zrozumieć. Nowe stworzenie jest właśnie takie, wraz z nim idą nowywe możliwości, nowe zdolności do poznawania, rozumienia i wykonywania, których nigdy wcześniej nie było. Nie wolno żadnemu dziecku Bożemu iść na ugodę i ostatecznie przyjąć stanowisko, że czegoś „nie może”. Nigdy nie powinniśmy mówić w żadnej sytuacji, która jest nam prezentowana jako wola Boża: „nie mogę”. Obecność Ducha Świętego oznacza możwliości i to możliwości do wykonywania tego, czego nigdy wcześniej nie mogliśmy. W ten sposób musimy sprawdzać Pana.

By T. Austin-Sparks from: Knowing God in Christ – Chapter 13

_________________________________________________________________

19września | 21 września

Posty Open Windows zostały wybrane z dzieł T. Austin-Sparksa. W niektórych przypadkach są to skróty. Wstępne wersety i towarzyszące biblijne cytaty zostały wybrane przez redaktorów witryny Austin-Sparks.net i nie zawsze występują w oryginalnym tekście. Zachęcamy do przekazywania, drukowania i dzielenia się tym przesłaniem z innymi. T.Austin-Spraks chciał, aby to co zostało otrzymane za darmo, było darmo dawane, jego przesłanie nie posiada praw autorskich. Tak więc prosimy, jeśli zdecydujesz się dzielić tym z innymi, uszanuj jego wolę i oferuje je za darmo, bez żadnych opłat i wolne od praw autorskich.

рекламные агентства в интернете