Fałszywi prorocy, zagraniczni szarlatani i światowe zwiedzenie

 J. Lee Grady

Tłum: B.M.

 Chris Oyakhilome, popularny kaznodzieja z Afryki o wątpliwej reputacji, wzbudza międzynarodowe zaniepokojenie.

Kiedy kilka dni temu przyjechałem do Europy Wschodniej, dowiedziałem się, że rumuńscy chrześcijanie prowadzą dość ostrą duchową walkę. Wierzący tutaj walczyli przez wiele lat z komunizmem. Ale teraz, gdy są już wolni, napotykają równie złowrogą walkę z okultyzmem, nauczaniem New Age, i co najgorsze, z szarlatanami, którzy twierdzą, że są potężnymi chrześcijańskimi prorokami.

Jedną z najbardziej kontrowersyjnych postaci w Rumunii jest dziś Chris Oyakhilome, nigeryjski prezenter telewizyjny i uzdrowiciel, który mieszka w Afryce Południowej. Mimo, że ten gładko mówiący kaznodzieja nigdy nie był w Rumunii, jego wpływ wzrósł dzięki jego programom telewizyjnym i książkom. Tymczasem kilka naiwnych przywódców rumuńskiego kościoła odwiedziło jego bazę w Johannesburgu, a następnie powróciło do kraju, żeby przekazać jego cudowną moc zgromadzeniom.

„To, że pragnę oglądać jak wracają cuda uzdrawiania do dzisiejszego kościoła, nie znaczy, że chcę natychmiast otwierać drzwi mistyfikacjom. Diabeł może podrabiać cuda, i jeśli nie rozpoznamy tego we właściwym czasie, oszuści będą podkradać się do kościoła i uwalniać swoje doktryny ze śmiercionośnym skutkiem”.

„Moc” Oyakhilome jest dyskusyjna i rozprzestrzenia się nie tylko w Europie Wschodniej, ale też w wielu innych częściach świata, w tym w Stanach Zjednoczonych.

Continue reading

Codzienne rozważania_02.07.2012

A takie jest świadectwo, że żywot wieczny dał nam Bóg, a żywot ten jest w Synu Jego” (1Jn 5:11).

Nigdy nie da się udowodnić tego, że Chrystus powstał do życia z martwych, ani tego że jest Panem przy pomocy doktrynalnych twierdzeń. Twoje oświadczenie wiary może zawierać fakt, że wierzysz, że Jezus umarł i zmartwychwstał, że wstąpił do nieba i jest po prawicy Majestatu na Wysokości, lecz jak zamierzasz udowodnić swoje twierdzenie? Co dał nam Bóg jako dowód? Możesz w to wierzyć; możesz być gotów złożyć swoje życie za tą wiarę; możesz twierdzić to z największym przekonaniem, lecz w ten sposób nie dowodzisz tego. Nigdy niczego nie udowodnisz, mówiąc: „Wierzę ze wszystkich moich sił, że tak jest!” Nigdy niczego nie dowiedziesz, stojąc na stanowisku i ogłaszając coś, w co wierzysz. Nigdy niczego nie dowiedziesz, mówiąc: „Wierzę, we wszystkie fundamentalne zasady chrześcijańskiej wiary!” i nadając sobie pewne nazwy, które wskazują, że wierzysz w natchnienie Biblii. Niczego nigdy w ten sposób nie wykazuje się. Nawet jeśli całą sprawę sprowadzi się tylko do tych dwóch rzeczy, że Jezus Chrystus został wzbudzony z martwych i że jest Panem wszystkiego, dalej, po ogłoszeniu tego twierdzenia, jesteś zobowiązany do udowodnienia tego. Nawet jeśli odwołujesz się do faktu, że Słowo Boże tak mówi i tak niczego nie dowodzisz. Twój dowód nie może być zbudowany na dyskusji, ponieważ to, co jeden argument może zbudować, inny może zniszczyć, to, co logika może skonstruować, logika może zniszczyć.

Jak więc zamierzasz udowodnić, że tak jest? Sposobem jest przejawianie i manifestowanie Jego zmartwychwstałego Życia i to wszystko – lecz jest to wspaniałe „wszystko”. Oznacza to, że jesteś ucieleśnieniem tych rzeczy, które głosisz, że oprócz doktrynalnego twierdzenia jest również żywy przejaw. Tak więc, zmartwychwstanie i panowanie Jezusa jest związane z przejawianiem się, wyrażaniem, które jest nazwane „świadectwem”. To świadectwo nie jest systemem prawd, lecz jest nadzwyczajnym czynnikiem do twierdzenia i prezentacji prawdy, którym jest moc Życia, które pokonuje śmierć. W jaki sposób dowiedziesz wiec, że Chrystus pokonał śmierć? Dowodem tego będzie zwyciężające śmierć Życie, które wyraża się w tobie.

T. Austin-Sparks from: The Battle For Life – Chapter 5 

_________________________________________________________________

1 lipca | 3 lipca

Posty Open Windows zostały wybrane z dzieł T. Austin-Sparksa. W niektórych przypadkach są to skróty. Wstępne wersety i towarzyszące biblijne cytaty zostały wybrane przez redaktorów witryny Austin-Sparks.net i nie zawsze występują w oryginalnym tekście. Zachęcamy do przekazywania, drukowania i dzielenia się tym przesłaniem z innymi. T.Austin-Spraks chciał, aby to co zostało otrzymane za darmo, było darmo dawane, jego przesłanie nie posiada praw autorskich. Tak więc prosimy, jeśli zdecydujesz się dzielić tym z innymi, uszanuj jego wolę i oferuje je za darmo, bez żadnych opłat i wolne od praw autorskich.

раскрутка сайта

Ludzkie tradycje_5 Duch Prawdy w nas

Duch prawdy wewnątrz nas

John Fenn

Poprzednim razem głównie dzieliłem się niewerbalnymi sposobami komunikowania się Ojca z nami przez Ducha Świętego, skupiając się głównie na różnicach między tradycjami ludzkimi, a czystym Słowem Bożym. Ponieważ jednak nie jesteśmy nauczani słuchać i ufać temu wewnętrznemu świadectwu, chciałbym powiedzieć nieco więcej o tym, jak Duch Prawdy „mówi” do nas przez cały czas; ponieważ On jest Prawdą, a następnie skupić się ponownie na rozróżnianiu ustnej tradycji od Słowa.

Brzoskwiniowy cobbler

Barbara próbowała dwóch przepisów na brzoskwiniowy cobbler, przygotowując połowę produktów do każdego. W czasie pieczenia odczuwała jakieś dokuczliwe wrażenie w swym duchu, które rozpoznała – coś było źle z jednym z nich. Myślała nad tym, gdy ciastka się już piekły, i przejrzała ponownie przez cały proces przygotowania każdego z przepisów.

Kiedy przeglądała pierwszy przepis, wydawał się „dobrze siedzieć” w jej duchu.. miała w swym duchu pokój jeśli o ten pierwszy chodziło, a jednak to przykre uczucie, że coś jest nie tak nadal dominował w umyśle. Przejrzała drugi przepis, gdzie potrzebny był sok cytrynowy. Gdy dotarła do tej informacji, jej duch dał świadectwo, a nawet podskoczył wewnątrz niej, że właśnie tutaj było coś nie tak. Natychmiast pomyślała o tym, że nie dała połowy porcji soku cytrynowego tylko tyle, co na całe ciasto.

Gdy ciasteczka były gotowe i zaczęło się smakowanie, powiedziała: „No tak, to tylko potwierdza, że podzieliłam wszystkie porcje na pół, oprócz soku cytrynowego”. Te były rzeczywiście mocne”. (Dało się wyczuć cytrynę, lecz mnie smakowało to połączenie brzoskwini z cytryną,… co najmniej dla mnie było to jadalne, choć ja rzadko kiedy odkładam jedzenie.)

Continue reading

Codzienne rozważania_01.07.2012

byliśmy już całkowicie pewni tego, że śmierć nasza jest postanowiona, abyśmy nie na sobie samych polegali, ale na Bogu, który wzbudza umarłych” (2Kor.1:9).

Nie powinniśmy móc wynosić siebie ani trochę więcej niż możemy sami siebie ukrzyżować, lecz powinniśmy zrozumieć to, że praca Pańska z nami ma to na uwadze. Aby okazała się moc Jego zmartwychwstania, Pan bardzo często musi zająć wobec nas taką postawę, że dopuszcza do sytuacji znacznie przekraczających wszelkie ludzkie możliwości ratunku czy wybawienia, dopuszczać do rozwoju spraw tak daleko, że żadna inna moc w całym Wszechświecie nie jest w stanie niczego uczynić, aby wyratować z tej sytuacji. Dopuścić do śmierci, rozpadu pracy, aby wszystko, całkowicie wszystko w tym Wszechświecie było bezużyteczne, oprócz mocy Jego zmartwychwstania.

Powinniśmy dojść do miejsca, do którego doszedł Abraham, który stał się wspaniałym wzorem wiary, która ruszyła wprost ku zmartwychwstaniu: ” uznał swoje ciało za obumarłe” (Rzm. 4:9; B.W-P.). To jest zwrot,którego apostoł używa pisząc o Abrahamie: „Uznał swoje ciało za obumarłe” i sam doszedł do tego samego: „byliśmy już całkowicie pewni tego, że śmierć nasza jest postanowiona, abyśmy nie na sobie samych polegali, ale na Bogu, który wzbudza umarłych” (2Kor. 1:9). Gdy dochodzi do śmierci, wszystko cokolwiek jeszcze może zrobić człowiek w obszarze stworzonej rzeczywistości, zawodzi,  nic więcej już uczynić nie może. Zmartwychwstanie jest dziełem Boga i wyłącznie Jego. Człowiek może robić dużo rzeczy dopóki ma życie, lecz gdy tego życia nie ma, tylko Bóg może zrobić cokolwiek. I Bóg będzie dopuszczał do tego, aby Jego Kościół i członkowie kościoła często popadali w sytuacje, które całkowicie wychodzą poza możliwości ludzkiej pomocy po to,  żeby On mógł dać pokaz i będzie to wyłącznie Jego pokaz, w którym żaden człowiek nie będzie miał żadnego udziału,  żadnego powodu aby się chlubić.

  T. Austin-Sparks from: Bethany – The Lord’s Thought for His Assembly

_________________________________________________________________

3 czerwca |  2 lipca

Posty Open Windows zostały wybrane z dzieł T. Austin-Sparksa. W niektórych przypadkach są to skróty. Wstępne wersety i towarzyszące biblijne cytaty zostały wybrane przez redaktorów witryny Austin-Sparks.net i nie zawsze występują w oryginalnym tekście. Zachęcamy do przekazywania, drukowania i dzielenia się tym przesłaniem z innymi. T.Austin-Spraks chciał, aby to co zostało otrzymane za darmo, było darmo dawane, jego przesłanie nie posiada praw autorskich. Tak więc prosimy, jeśli zdecydujesz się dzielić tym z innymi, uszanuj jego wolę i oferuje je za darmo, bez żadnych opłat i wolne od praw autorskich.

продвижение

Wizja dla Izraela_29.06.2012

AKTUALNOŚCI Z JERUZALEMU

Informacje i intencje do modlitwy za służbę Składu Józefa i za Izrael

źRóDŁO: Vision für Israel e.V. ·Tel. 0049-89-566 595·Fax 0049-089-5464 5964
e-mail: info@wizjadlaizraela.org  ·  w sieci:  visionfuerisrael.org

Piątek, 29 czerwca 2012

Choćby się znalazł w niedoli, Ty mnie zachowasz przy życiu. Przeciwko złości nieprzyjaciół moich wyciągniesz rękę, A prawica twoja wybawi mnie” – Psalm 138,7.

CHAOS Z POWODU DWÓCH POŻARÓW W JEROZOLIMIE, PRAWDOPODOBNIE PODPALENIE – Izraelskiej straży pożarnej udało się we wtorek stłumić dwa wielkie pożary szalejące w pobliżu Jerozolimy. Pożary te wybuchły przy wjeździe do Jerozolimy w dwóch ważnych miejscach: w pobliżu Motza na zachodnim końcu i w kibucu Maale haHamisha. 36 osobowy zespół strażaków potrzebował 2 godzin by kontrolować płomienie. Zaangażowano sześć samolotów gaśniczych. Co najmniej cztery osoby zatruło się dymem. Pożar szalał na powierzchni 200.000 m2 i zostawił duże straty w faunie i florze wzdłuż głównych ulic Jerozolimy. Uszkodzone zostały także studnie koło Motza. W niedzielę strażacy ugasili 15 pożarów, które wybuchły w mieście. Śledczy uważają, że to były podpalenia. W ostatnim miesiącu zatrzymano 7 osób za rozpalanie ognia na wolnej przestrzeni. W ostatnich dwóch tygodniach straż musiała interweniować ponad 200 razy gasząc podpalenia na polach i w lasach wokół Jerozolimy (Haaretz).  W 1989 zaistniała podobna seria podpaleń wokół i w samej Jerozolimie oraz w innych częściach kraju. Często Arabowie telefonują i przyznają się do podpaleń; wyjaśniają, że walczą z Izraelem. Radiostacja operująca w Iraku wielokrotnie wzywała wtedy Arabów tzw. palestyńskich do palenia lasów – miała to być taktyka dżihadu. W latach 80 i 90 jedna trzecia pożarów lasów w Izraelu to były podpalenia. W 2007 roku ukazała się w Internecie strona Al Kaidy z listą nagród dla podpalaczy. Organizacje terrorystyczne preferują ten sposób terroru, bo pożary mogą potencjalnie przynieść wiele ofiar, a drewno jest rzadkim towarem, a nadto cierpi branża turystyczna. Usprawiedliwiają podpalenia tym, że według prawa islamskiego jest to dozwolona akcja przeciw „niewierzącym”. Proszę módlcie się by te złośliwe akcje, przynoszące straty ludziom i w przyrodzie Izraela zostały zatrzymane, a winni pociągnięci do odpowiedzialności. 

Continue reading

Codzienne rozważania_30.06.2012

Kto jest przyłączony do Pana, jest jednego ducha (1Kor. 6:17).

 Natura tej relacji jest zasadniczo duchowa; jest to jedność duchowa. „Kto się łączy z Panem, jest z Nim jednym duchem” (BW). „Ci, którzy Mu cześć oddają, mają to robić w duchu...” ponieważ „Bóg jest Duchem„.  Ta jedność, jest zatem jednością ducha. Idzie to znacznie dalej niż jakakolwiek inna jedność. Nie da się już głębiej. Definiuje to naturę człowieka w tej najgłębszej, najbardziej prawdziwej części jego istoty, na którą Bóg patrzy – ducha. Podstawa Życia. To właśnie Jan pokazuje w tak wyraźny sposób, ilustrując przy okazji swoją Ewangelię, i przy okazji bezpośrednio stwierdzając w swym liście: „…Bóg dał nam życie wieczne, a to życie jest w Jego Synu„. „Kto ma Syna, ma życie„.  To jest stwierdzenie narzucona przez podstawową deklarację, głoszącą, że nasza społeczność jest z Ojcem i Synem. Ta społeczność da się wyjaśnić tylko przez posiadanie samego Jego Życia. Podstawą jedności z Bogiem jest to, że Boże własne Życie jest nam udzielane w chwili nowego narodzenia i na tej podstawie Bóg buduje wszystko i tylko na to liczy całkowicie. Tam gdzie tego nie ma, Bóg, jeśli chodzi o jedność, nie może zrobić niczego.

Żeby zrozumieć i zrealizować całą myśl Bożą, Bóg musi umieścić Siebie w człowieku w samej istocie Swego bytu i samego Swego Życia. Bóg nie może realizować duchowych, wiecznych i uniwersalnych zamiarów w oparciu o naturalne życie. Pismo bardzo wyraźnie stwierdza, że naturalne, własne życie człowieka nie może być podstawą do realizacji jakiegokolwiek Bożego celu, że jedynie Życie Boga może nią być. Tak więc, na wszystkie Boże nadzieje, Bóg udziela Swojej własnej podstawy. Boża nadzieja jest złożona w Jego własnym Życiu, a nie w naszym,  On umieszcza tą bazę Swojej nadziei wewnątrz w nowym narodzeniu i na tej podstawie rozwija wszelką Swoją myśl i realizację wszelkich Swoich planów.

  T. Austin-Sparks from: The Power of His Resurrection – Chapter 6 

_________________________________________________________________

29 czerwca | 01 lipca

Posty Open Windows zostały wybrane z dzieł T. Austin-Sparksa. W niektórych przypadkach są to skróty. Wstępne wersety i towarzyszące biblijne cytaty zostały wybrane przez redaktorów witryny Austin-Sparks.net i nie zawsze występują w oryginalnym tekście. Zachęcamy do przekazywania, drukowania i dzielenia się tym przesłaniem z innymi. T.Austin-Spraks chciał, aby to co zostało otrzymane za darmo, było darmo dawane, jego przesłanie nie posiada praw autorskich. Tak więc prosimy, jeśli zdecydujesz się dzielić tym z innymi, uszanuj jego wolę i oferuje je za darmo, bez żadnych opłat i wolne od praw autorskich.

поисковое продвижение сайтов

Tożsamość, a bałwochwalstwo

(Identity and Idolatry)

Kevin T. Bauder

Gdy pytasz ludzi: „Kim jesteś?” zazwyczaj najpierw odpowiadają, podając swoje imię, lecz jest to tylko etykieta. Imię nie ujawnia tożsamości osoby, która je nosi.

Jeśli będziesz uparty, „No, to jest twoje imię, ale kim jesteś?” to ludzie niezmiennie zaczynają dawać odpowiedzi, w których odnoszą się do innych ludzi, przedmiotów czy działalności. W odniesieniu do innych będą utożsamiać się jako synowie lub córki, bądź małżonkowie. W relacji do zajęć mogą powiedzieć, ci o swojej pracy i hobby. Mogą utożsamiać się jako fani jakiegoś zespołu sportowego, pisarza, czy jako ludzie oddani jakiemuś rodzajowi muzyki. Te wszystkie znaki identyfikacyjne mają jedną wspólną cechę: są zewnętrzne wobec samego człowieka. Ludzie mogą mówić, kim są tylko wskazując na rzeczy wobec nich zewnętrzne. Wiemy, kim jesteśmy tylko w wtedy, gdy odnosimy się do innych rzeczy, to osób, jakichś zajęć czy przedmiotów.

Innymi słowy: nasza tożsamość nie jest w nas samych. Po to, aby wiedzieć kim jesteśmy, musimy spojrzeć na zewnątrz. Nasz tożsamość jest kształtowana przez osoby, przedmioty, rodzaj działalności, przez to, w co angażujemy się.

Continue reading