TGIF_11.08.07 Jego Chwała w nas

Today God Is First 

Logo_TGIF2

Niech mówią o chwale królestwa twego i niech opiewają potęgę twoją, aby oznajmiać ludziom potęgę twoją i  wspaniałą chwałę królestwa twego!
Psalm 145:11-12

W jaki sposób mierzysz skuteczność w Bogu? Czy w ogóle powinieneś myśleć w taki sposób? Pierwszy kościół wywrócił świat do góry nogami w pierwszym wieku. Co powodowało, że był taki skuteczny?
Czy to była ich teologia? Głoszenie? Czy było to skutkiem wpływu jakiegoś innego człowieka niż Jezus? 

Pismo wyraźnie mówi, dlaczego pierwszy kościół był skuteczny. Jest to w samym centrum Bożego serca a jest bardzo proste. Bóg pragnie, aby Jego natura i moc obijała się w każdym wierzącym. Gdy tak się dzieje świat jest automatycznie przemieniany, ponieważ ci, którzy odzwierciedlają Jego chwałę, wpływają na świat.

Apostoł Paweł rozumiał tą zasadę:
A mowa moja i zwiastowanie moje nie były głoszone w przekonywających słowach mądrości, lecz objawiały się w nich Duch i moc, aby wiara wasza nie opierała się na mądrości ludzkiej, lecz na mocy Bożej
(1 Kor. 2:4-5).

Jeśli nie widzisz Jego chwały przejawiającej się w twoim życiu, to musisz zapytać: dlaczego? Pan obiecał robić to, jeśli będziemy chodzić posłuszni Jego przykazaniom.

Służymy zazdrosnemu Bogu. On jest Bogiem, który nie dzieli się swoją chwałą z nikim. Bóg tak kontroluje sytuacjami, aby zademonstrować przez nie Swoją chwałę. Robił tak od stworzenia człowieka. On pragnie odzwierciedlać Swoją chwałę przeze mnie i przez ciebie, tak aby wszyscy ludzie znali Jego potężne dzieła i chwalebny splendor Jego Królestwa.

продвижение

TGIF_10.08.07 Oczekując na Pana

Today God Is First 

Logo_TGIF2

I dlatego Pan czeka, aby wam okazać łaskę, i dlatego podnosi się, aby się nad wami zlitować, gdyż Pan jest Bogiem prawa.  Szczęśliwi wszyscy, którzy na niego czekają.
Iz. 30:18

 

Czy zwróciłeś kiedyś uwagę na to, że Bóg się nie spieszy? Mojżeszowi zajęło 40 lat otrzymanie zadania wyprowadzenia ludzi z Egiptu. 17 lat trwały przygotowania, zanim Józef został uwolniony z więzienia i niewolnictwa, a 20 lat było potrzeba na to, aby Jakub został wyrwany spod kontroli Labana. Abraham i Sara byli już w bardzo podeszłym wieku, gdy ostatecznie otrzymali syna obietnicy, Izaaka. Dlaczego więc Bóg się nie spieszy?

Bóg powołał każdego z tych sług do osiągnięcia szczególnego zadania w Jego Królestwie, a jednak nie spieszył się z doprowadzeniem do wypełnienia go. Po pierwsze, Pan osiągnął to, co zamierzał w nich. Często bardziej jesteśmy skupieni na wyniku końcowym, niż na procesie, którego on dokonuje w naszym życiu każdego dnia. Gdy doświadczamy Jego obecności codziennie, pewnego dnia wstajemy rano i zdajemy sobie sprawę z tego, że Bóg zrobił coś szczególnego w naszym życiu i przez nasz życie. Niemniej jednak, osiągniecie nie jest już tym, co nas ekscytuje, zamiast tego naszą pasją staje się poznawanie Go. W takich czasach bardziej poznajemy Jego miłość, łaskę i moc w naszym życiu. Gdy to się dzieje, przestajemy się już skupiać na efekcie końcowym, ponieważ staje się on wynikiem naszego chodzenia z Panem. Nie jest on już celem naszego marszu, lecz jego produktem ubocznym. Gdy więc Józef doszedł w Egipcie do władzy, prawdopodobnie nie mogła go ona już mniej obchodzić. Doszedł do miejsca całkowitego poddania, nie troszczył się więc o jutro czy swoje okoliczności. 

Jest w tym ukryta lekcja dla nas. Musimy czekać na Boży czas i trzymać się bez względu na to, w którym miejscu procesu się znajdujemy. Gdy zaczniemy odczuwać zadowolenie z tego miejsca, zaczniemy też  doświadczać Boga w taki sposób, o jakim nigdy wcześniej nie pomyślelibyśmy, że to możliwe.  

seo аудит сайта

Znaczący postęp w rozumieniu wersów o „milczeniu kobiet” z 1Kor.14:34-35

logo

Wyraźny przełom w rozumieniu wersetu o 'milczeniu kobiet’ z 1 Kor. 14:34-35

Bo chociaż żyjemy w ciele, nie walczymy cielesnymi środkami.- Gdyż oręż
nasz, którym walczymy, nie jest cielesny, lecz ma moc burzenia warowni
dla sprawy Bożej; nim też unicestwiamy złe zamysły
2 Kor. 10:3-4


Wyraźny przełom w rozumieniu wersetu o 'milczeniu kobiet’ z 1 Kor. 14:34-35

W nauczaniu zatytułowanym „Ulotne Prawo”, Cheryl Schatz, prezentuje
dowody na to, że wersety 34-35 nie są słowami apostoła Pawła, lecz uwagą kogoś z Koryntu opartą na zakazie dotyczącym kobiet a pochodzącym z Talmudu (DVD #4, Women in Ministry: Silenced or Set Free?, MM Outreach, Nelson, B.C., Canada, 2006).

Zmagałem się problemami dotyczącymi kobieta, pojawiającymi się w zawiązku z tekstem z 1 Kor. 11-14 przez 26 lat. Mój pierwszy artykuł „Aspects of Female Priesthood” (Aspekty kapłaństwa kobiet) pojawił się w 1981 roku. Po raz pierwszy czuję, że znaczące światło przełamuje przewlekłe problemy i pytania. Niewątpliwie każde zrozumiałe wyjaśnienie wymagań nakładanych na kościół w 1 Kor. 14:34-35 może być pod pewnym kątem wyzwaniem, ponieważ powszechnie ten fragment jest uważany za trudny. Niemniej, pozycja przedstawiona w przekonujący sposób przez Cheryl robi najlepszą robotę jaką kiedykolwiek dotąd widziałem, dobrze uzasadniając to, co te wersy faktycznie mówią i ich najbliższy kontekst, zaczynając od początku rozdziału 11.

Długo zastanawiałem się czym jest „prawo” z punktu widzenia wersetu 34. Są silne powody, aby uważać, że to nie Stary Testament, lecz Talmud został tutaj zacytowany. Zgodnie z definicją Wikipedia: „Talmud jest zapisem rabinicznych dyskusji dotyczących żydowskiego prawa, etyki, zwyczajów i historii”. W  czasach Jezusa pierwsza część Talmudu, Miszna, była w formie ustnej, lecz w około roku 200 i 500 ta część oraz Gemara zostały spisane.

Mówiąc w skrócie, kluczową sprawą jest to, dlaczego żydowskie, ustne prawo (Talmud) zostało zacytowane w wersach 34-35.
1. Wyłącznie Talmud ucisza kobiety.
2. Wyłącznie Talmud określa mowę kobiet jako coś „haniebnego.”

Talmud uciszał kobiety

Cheryl zauważyła, że „Milczenie kobiet było zarządzeniem żydowskim. Kobietom nie wolno było mówić w zgromadzeni, ani nawet zadawać pytań. Rabini nauczali, że kobieta nie powinna wiedzieć niczego, poza umiejętnością obsługi kądzieli”.

Józef Flawiusz, żydowski historyk stwierdza: „kobieta, mówi prawo, jest we wszystkim niższa (gorsza ? przyp.tłum.) od mężczyzny. Niech więc zgodnie z tym będzie poddana”.

Talmud wyraźnie potwierdza milczenie kobiet: „Głos kobiety jest zakazany, ponieważ prowokuje seksualnie” (Talmud, Berachot 24a). „Kobiety są seksualnie zwodnicze, mentalnie gorsze, towarzysko kłopotliwe i duchowo oddzielone do Prawa Mojżeszowego; tak więc niech milczą” (Podsumowanie talmudycznych powiedzeń).

Talmud nazywał głos kobiety „haniebnym”.:”Haniebne jest dla kobiety, aby jej głos był słyszany wśród mężczyzn” (Talmud, Traktat Kidduszin). „Głos kobiety jest plugawą nagością” (Talmud, Berachot Kidduszin)

Angielskie tłumaczenie greckiego słowa, aiskron, jako „wstyd” czy „niestosowność” (shameful, improper) ledwie oddaje siłę tego, co ono oznacza. Potwierdzenie w wersie 34, jak zauważa Cheryl jest takie, że mowa kobiety jest: „lubieżna, obrzydliwa, sprośna, gorsząca, brudna i moralnie zdegenerowana”.

Prorokowanie przez kobiety i mężczyzn, zostało zainaugurowane w dniu Zielonych Świąt (Dz. 2:17-18). Paweł aprobował prorokowanie kobiet w 1 Kor 11:5. w 1 Kor. 14, widział całe ciało zaangażowane w prorokowanie ? „wszyscy prorokują” (w.24), „każdy z was ma nauczanie” (w.26), „wszyscy możecie kolejno prorokować” (w.31). Jakże więc, ten sam apostoł Paweł kilka dotknięć piórem dalej mógłby odwrócić się całkowicie i jednoznacznie sklasyfikować mowę kobiety w ciele jako „brudną, obrzydliwą i sprośną”? Nie ma to sensu. Zawsze czułem, że wersy 34-35 nie brzmią po pawłowemu. Coś tu było nie tak.
Sprawa wyjaśnia się, przez uświadomienie, że Paweł nie napisał negatywnych słów na temat kobiet w wersach 34-35, lecz zrobił to ktoś opierający swój punkt widzenia na ustnym prawie. Paweł nigdy nie wymagał od kobiet, aby milczały i nigdy nie nazywał mowy kobiet „sprośną i plugawą”, natomiast Talmud był orędownikiem obu tych przymiotników. Dalej mamy potwierdzenie tego w wersie 36, gdy Paweł wykrzykuje: „Co! Czy Słowo Boże od was wyszło?” To „CO!” wskazuje, że Paweł nie zgadzał się z tym, co twierdzili inni na podstawie Talmudu w wersach 34-35. Leksykon Tayer’a zauważa, że owo ?CO? jest rozłączającym połączeniem (a disjunctive conjunction) „przed zdaniem przeciwnym do tego, które występuje bezpośrednio wcześniej, aby wskazać, że albo jedno, albo drugie musi zostać odrzucone”.

Sir William Ramsey komentuje: „Powinniśmy podejrzewać, że za każdym razem, gdy wspomina ich poznanie, czy jakieś stwierdzenie, które stoi w sprzeczności z bezpośrednim kontekstem lub znanym punktem widzenia Pawła, cytuje on to z listu Koryntian zaadresowanego do niego”. Paweł przeciwstawia swoje polecenia, w których promuje oddziaływanie moralne przez różnorodny współudział wszystkich, z restrykcyjnymi zakazami wymaganymi od kobiet w anty-ewangelicznym Talmudzie. Paweł widzi głos sióstr jako żywotną część budowania Ciała Chrystusa. Z drugiej strony, to Talmud, postrzegał głos kobiet jako „haniebny” i jako „sprośną nagość”

Wiemy o tym, że do Pawła dotarły od Koryntian różne sprawy spisane w liście. Odnosi się do tej komunikacji z nimi kilkakrotnie w Pierwszym Liście do Koryntian. Jeśli zostanie wstawiony znak cudzysłowu na początku i końcu wersów 34-35, wskazując na ich obce pochodzenie od jakichś Koryntian zwracających się do Pawła, to wyraźna sprzeczność między jego zachęcaniem kobiet do udziału i wyraźnym uciszaniem ich jest w sposób satysfakcjonujący rozwiązana.

Ci, którzy używają 1 Kor. 14:34-35 jako podstawy do wymagania, aby siostry milczały na spotkaniach dobrze zrobią rozważając silne argumenty za tym, że słowa, które cytują jako tekst dowodowy, nie pochodzą od Pawła i odzwierciedlają niezgodny z ewangelią punkt widzenia Talmudu. Czy są one po to, aby utrzymywać, jak robi to antyfeministyczny Talmud, że głos kobiety jest „sprośny” i „podobny do haniebnej nagości”? Przyznaję, że nie do pomyślenia jest, aby Paweł mógł podpisać si pod tak okropną opinią o słowa sióstr.

Zachęcam do nabycia pełnego zestawu czterech płyt DVD, które zawierają 3.5 godziny nauki. Przepełnione są głębokim wglądem i przedstawione w pełnym szacunku Chrystusowym duchu. Może nie zostaniesz przekonany do każdego sugerowanego punktu, lecz zostanie rzucone ci wyzwanie do badanie Pism, aby zobaczyć, jak jest naprawdę”.


*)
Rozdział pt.: „Milczenie kobiet – NIE” z ksiązki „Ekklesia, powrót do korzeni chrześcijaństwa” (wyd. 2005) znajduje się na

http://www.poznajpana.org/articlebody.asp?id=780

эффективное поисковое продвижение

TGIF_09.08.07 Zamieszanie

Today God Is First 

Logo_TGIF2

Gdzie nie ma bydła, tam nie ma zboża, lecz dzięki sile wołu zbiory są obfite.
Przyp. 14:4

Wraz z żoną przejeżdżamy obok nowego miejsca budowy-remontu. Często ulice są zabrudzone czerwonym błotem z buldożerów czyszczących to miejsce pod fundamenty. Teren często jest zaśmiecony rupieciami, wszelkiego rodzaju śmieciami pracowników i panuje ogólne zamieszanie.
Dom wygląda okropnie, wszystkie jego wnętrzności są wystawione na widok, ale ten proces jest konieczny, aby otrzymać gotowy produkt. Po zakończeniu dom jest piękny, krajobraz wygląda, jakby pochodził z najnowszego magazynu projektów domów, wszędzie jest czysto i panuje doskonały porządek, aby nowy właściciel mógł się wprowadzić.

Podobnie do tego procesu wygląda nasze chodzenie z Bogiem. Często musimy przychodzić przez okresy zamieszania w naszym życiu, kiedy wszystkie jego aspekty są w wielkim bałaganie. To w takim czasie Bóg stawia nowe budowle. Może usuwać stare belkowania i zamieniać je nowym, może dodawać nawet nowe pomieszczenie a dopóki ten proces trwa, nie jesteśmy w stanie zobaczyć końcowego efektu. Celem zaś tego wszystkiego jest podobieństwo do Chrystusa. Po to, aby go osiągnąć w nas, Pan wymusza okresy usuwania wszystkiego, co nie pochodzi od Niego. Może to być całkiem bolesny proces. 

Nie byłoby możliwe trzymać wołu w oborze, nie czyszcząc jej od czasu do czasu. Zależy to też od ziemi, lecz posiadanie woła, daje obfite zbiory. Bóg może dopuszczać zamieszanie po to, aby zapewnić owocne żniwo w twoim życiu. Ucz się od Niego, abyś mógł doświadczyć wypełnienia Jego celów dla ciebie w takim czasie. 

aracer.mobi

TGIF_08.08.07 Przyczyny niepowodzenia

Today God Is First

Logo_TGIF2

Nie będziesz mógł ostać się wobec swoich nieprzyjaciół, dopóki nie usuniecie spośród siebie tego.
Joz. 7:13b

Pierwsza bitwa jaką musieli stoczyć izraelici podróżujący z Egiptu, gdy przekroczyli Jordan to było Jerycho. Bóg dał im wielkie zwycięstwo i teraz Jozue był gotów, aby ruszyć do następnej walki.
Po powrocie szpiegów z terenu zdecydowali, że wystarczy kilkuset mężczyzn, aby zwyciężyć, lecz gdy wyruszyli przeciwko Ai, ponieśli porażkę. W bitwie, która miała być łatwym zwycięstwem stracili 32 mężczyzn i zostali zmuszeni do ucieczki. Jozue był zdruzgotany: Ach, Panie, Panie mój, dlaczego przeprowadziłeś ten lud przez Jordan? Czy aby wydać nas w ręce Amorejczyków na zagładę? (Joz. 7:7a)
W tym przypadku ludzie nie dali rady, ponieważ nie zastosowali się do nakazu udzielonego im przez Boga, który powiedział im, że nie wolno niczego zabierać z pola tej pierwszej bitwy. Pomimo tego, Achan ukrył kilka zakazanych skarbów i Bóg osądzał teraz cały naród za grzech jednego człowieka. 

Zawsze, gdy działamy bez pełnego Bożego błogosławieństwa, możemy oczekiwać, że Bóg pokrzyżuje nasze plany. Pan powiedział Jozuemu, że nie będzie mógł ostać się wobec nieprzyjaciół, dopóki trwa nieposłuszeństwo pośród wojowników.
Za każdym razem, gdy podejmujemy jakieś biznesowe wysiłki, musimy być pewni, że nie ma żadnych nieczystości w naszych działaniach, abyśmy nie narażali siebie samych na próżny trud. Takimi nieczystościami mogą być: niespłaceni dostawcy, niezadowoleni pracownicy, którzy zostali niesprawiedliwie potraktowani, procesy, nieuczciwość. Wiele z tych rzeczy uniemożliwia Bogu błogosławienie naszego przedsięwzięcia. Odsuwają one tarczę ochronną z naszego miejsca pracy, które Bóg chce błogosławić, lecz nie może, ponieważ On jest oddany utrzymywaniu sprawiedliwości. Jego imię jest lżone, gdy dopuszczamy do tego, aby niesprawiedliwość przesiąkała nasze życie.

Czy Bóg błogosławi twoje przedsięwzięcie dzisiaj? Jeśli nie, może musisz wrócić wstecz i wyczyścić kilka rzeczy, zanim Pan będzie mógł działać. Podejmij wszelkie konieczne kroki, aby zapewnić sobie Boże błogosławieństwo.

раскрутка

TGIF_07.08.07 Schronienie dla potrzebujących

Today God Is First 

Logo_TGIF2

I będzie każdy jak kryjówka przed wiatrem i jak schronienie przed ulewą, jak strumienie wód na suchym stepie, jak cień potężnej skały w ziemi spragnionej.
Iz. 32:2

Czy wędrowałeś kiedykolwiek w suchym, gorącym klimacie przez dłuższy czas? Słońce grzeje z góry, po leje się z czoła, w gardło i usta zaschnięte z pragnienia. Odrobina cienia, troszkę wiatru czy chłodnego napoju staje się w takiej chwili najcenniejszą rzeczą.

Gdy chodzimy z Chrystusem w naszym miejscu pracy, stajemy się tego rodzaju oazą dla niechrześcijan, pomimo że oni sami mogą tego w tym czasie nie widzieć. Wiecie, miejsce pracy jest całkiem trudnym miejscem, szczególnie wtedy, gdy Chrystus nie jest w jego centrum.
Gdy ktoś uświadamia sobie to, że potrzebuje Chrystusa, dzięki tobie czy mnie, stajemy się schronieniem przed wiatrem, jesteśmy jak ucieczka przed życiowymi sztormami.
Ktoś powiedział kiedyś, że ty i ja możemy być jedyną Biblią, jaką ludzie w ogóle czytają, więc musimy być czymś wartym przeczytania.
Czy jesteś dostępny jako schronienie dla niewierzącego przyjaciela? Jeśli tak, to być może otworzysz czyjeś zaślepione przez całe życie oczy. Jakże niesamowite błogosławieństwo wiedzieć, że byłeś narzędziem, którego Bóg użył, aby przyprowadzić kogoś do Królestwa Bożego.
I oczy tych, którzy widzą, nie będą oślepione, i uszy tych, którzy słyszą, będą uważnie słuchać. Iz. 32:3.раскрутка

Sieroctwo, a dziecięctwo

 

tłum. Alima


DUCH SIEROTY


SYNOWSKIE SERCE


Widzi Boga jako Pana


OBRAZ BOGA


Widzi Boga jako kochającego Ojca


Niezależny/Polega na sobie


ZALEŻNOŚĆ


Współzależny/uznaje potrzebę


Żyje Miłością Zakonu


TEOLOGIA


Żyje Prawem Miłości


Brak bezpieczeństwa/brak pokoju


BEZPIECZEŃSTWO


Odpoczynek I pokój


Usiłuje osiągnąć pochwałę, aprobatę I akceptację człowieka


POTRZEBA APROBATY


Całkowicie zaakceptowany w Bożej miłości I usprawiedliwiony przez łaskę


Potrzeba osobistych osiągnięć, gdyż szukasz jak zrobić wrażenie na Bogu
i na innych lub brak motywacji


MOTYWACJA DLA SŁUŻBY


Służba, która jest motywowana przez głęboki stopień bycia bezwarunkowo
kochanym I akceptowanym przez Boga


Obowiązek i zarabianie Bożej przychylności lub brak motywacji


MOTYWACJA ZA CHRZEŚCIJAŃSKĄ DYSCYPLINĄ


Przyjemność i rozkoszowanie się


Musi” być święty, aby mieć Bożą przychylność


MOTYWACJA DLA CZYSTOŚCI


Chce “ być święty; nie chce, aby cokolwiek przeszkadzało bliskiej
relacji z Bogiem


Odrzucenie siebie z powodu porównywania siebie do innych


WŁASNY OBRAZ


Pozytywny gdyż wiesz, że masz taką wartość dla Boga


Szuka komfortu w podrabianych uczuciach: nałogi, impulsywność, eskapizm,
bycie zajętym, bardzo religijna aktywność


ŹRÓDŁO KOMFORTU


Szuka czasu ciszy i odosobnienia, aby odpoczywać w obecności Ojca i miłości


Konkurowanie, rywalizacja i zazdrość czyjegoś sukcesu i pozycji


RELACJE Z RÓWNYMI SOBIE


Pokora i jedność, gdyż cenisz innych I jesteś w stanie rozradować się
ich błogosławieństwami I sukcesem


Oskarżanie i wytykanie w celu wyglądania lepiej przez uczynienie innych
gorszymi


TRAKTOWANIE CZYICHŚ BŁĘDÓW


Miłość przykrywa błędy, gdyż chcesz czyjejś poprawy w duchu miłości i
delikatności


Postrzega autorytet jako źródło bólu; brak zaufania i podległego
nastawienia serca


POGLĄD NA AUTORYTET


Pełen szacunku, oddający honor; postrzegasz ich jako sługi Boże dla dobra
w swoim życiu


Trudności w przyjęciu napomnieniu; musisz być w porządku więc łatwo uczucia
są zranione i duch zostaje zamknięty na dyscyplinę


POGLĄD NA NAPOMINANIE


Postrzega napomnienie jako błogosławieństwo i że są potrzebne w twoim
życiu, aby błędy i słabości wyszły na światło dzienne i zostały uśmiercone


Ostrożne i warunkowe; bazujące na czyimś zachowaniu, gdyż poszukujesz
zaspokojenia swoich potrzeb


WYRAŻANIE MIŁOŚCI


Otwarte, cierpliwe i oddane, gdyż składasz swoje życie i swoje plany
w ofierze w celu zaspokojenia czyichś potrzeb


Warunkowe i na odległość


POCZUCIE BOŻEJ OBECNOŚCI


Bliskie i intymne


Związanie


STAN


Wolność


Czuje się jak sługa/niewolnik


POZYCJA


Czuje się jak syn/córka


Duchowe ambicje; gorące pragnienie duchowych osiągnięć i wyróżnień
i chęć starania się o nie; pragnienie bycia zauważonym i liczącym się
wśród dojrzałych chrześcijan


WIZJA


Dzienne doświadczanie Ojcowskiej bezwarunkowej miłości i akceptacji i
wtedy bycie wysłanym jako przedstawiciel Jego miłości do rodziny i
innych


Walczyć o to, co możesz dostać!


PRZYSZŁOŚĆ


Synostwo uwalnia dziedzictwo!

 поисковое продвижение сайта это